Tuesday, August 12, 2008

Kaji Akta "ISA" Ke Atas Majlis Peguam

Saya amat bersetuju dengan kenyataan YAB.Perdana Menteri Malaysia agar KDN mengkaji penggunaan "ISA" ke atas ahli Majli Peguam yang tidak mengindahkan teguran pelbagai pihak dan menimbulkan suasana kacau di kalangan penduduk Malaysia. Ini adalah gara-gara tindakan majlis tersebut menganjurkan program yang menyentuh isu sensitif yang tidak sepatutnya didedahkan kepada umum.
Tindakan ini sebagai satu pengajaran dan ingatan kepada mana-mana pihak yang terlalu biadap terhadap pencabulan kontrak sosial yang sediada dan menganggap diri mereka sebagai hero dalam masyarakat tanpa mengira kepentingan perpaduan kaum yang telah lama kita pertahankan dan perjuangkan.
walaupun negara kita sebuah negara yang mengamalkan kebebasan bersuara dan beragama, tetapi ia tidak menunjukan bahawa semua isu boleh dibincangkan secara terbuka, isu agama yang sensitif dan boleh mengugat perpaduan antara kaum hendaklah dielakan dari dibincang secara terbuka.
Ingatlah wahai Majlis Peguam bahawa janganlah umpama "Menang sorak kampung tergadai"

5 comments:

JAIRO said...

dorang sengaja jak nak cari glamer

Tinta Biru said...

Salam Saudara,
Inilah masaalahnya bila terlebih bersuara sampai tidak menghiraukan sensitiviti agama orang lain. Walau apa sekalipun alasan yang diberikan oleh MPN bukan alasan yang kukuh untuk mempersoalkan tentang ugama komuniti lain. Soal agama adalah isu yang sensitif yang tak perlu diolah dan dibahas demi menjaga perpaduan kaum amnya di malaysia.

waritarakyat said...

Saya juga sepandapat dengan saudara.

sumandak bayu said...

Salam Bro

Mohon untuk sentiasa mengunjungi blog Ajeem kerana beliau sering mengulas isu mentidakkan pembangunan kerajan sedia ada yang telah disalurkan kepada rakyat Sabah.

Kita ingin memastikan isu disertakan dengan fakta kerana beliau bakal pemimpin gererasi muda dan sayang untuk kita menolak bakat beliau yang sedia ada.


http://egimbb.blogspot.com/2008_12_01_archive.html

waritarakyat said...

Akum duniaambuyat!

ISA perlu diteruskan bagi menjamin keamanan dan kemakmuran rakyat di Malaysia. ISA masih relevan dan merupakan satu kaedah bagi mengambil tindakan undang-undang kepada mana-mana pihak yang cuba menggugat keselamatan dan kehormanian negara.

drpd;
http://suratrakyat.blogspot.com (laman blog baru)

http://waritarakyat.blogspot.com (Laman blog lama ada masalah)